שר החוץ אשכנזי אירח את מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן

שלמה ריזל No Comments on שר החוץ אשכנזי אירח את מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן

שר החוץ אשכנזי לשר החוץ האמריקאי בלינקן: "מבצע 'שומר החומות' הביא לידי ביטוי את חשיבות הקשר בין ישראל לארה"ב. עלינו לעבוד ביחד על מנת שלא לאפשר לארגון הטרור חמאס לחזור ולהתחמש ולהתחזק, ולהוות איום על תושבי ישראל. אסור לאפשר למצב לחזור ולהיות כמו לפני המבצע"

שר החוץ גבי אשכנזי ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן | צילום: משרד החוץ צילום: משרד החוץ
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ, גבי אשכנזי אירח היום (שלישי) במשרד החוץ בירושלים, את מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. שר החוץ אשכנזי הודה למזכיר המדינה על תמיכתה הבלתי מתפשרת של ארה"ב בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה מפני טרור.

השר אשכנזי ציין כי עמידתה של ארה"ב לצד ישראל, במיוחד בתקופה האחרונה, מוערכת הן על ידי הממשלה והן על ידי העם בישראל.

השר אשכנזי הדגיש בפניי עמיתו את אחריות חמאס להסלמה האחרונה, והאיום שמהווה ארגון הטרור על ביטחון ישראל ואזרחיה, כמו גם על היציבות בעזה ובאזור.

בהקשר לזירה הפלסטינית, שר החוץ אשכנזי ומזכיר המדינה בלינקן החליטו על הקמת קבוצות עבודה במטרה להוציא לפועל פרויקטים אזרחיים ביהודה ושומרון, במקביל להעלאת דרישות מהפלסטינים בהן הפסקת פניות למוסדות בינ"ל ועצירת ההסתה.

ביחס לרצועת עזה, דנו השרים על הקמת מנגנוני הסדרה לשיקום הרצועה והפרמטרים הנדרשים. שר החוץ אשכנזי הציג את עמדת ישראל לפיה ישראל מחויבת להחזרת השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי החמאס וכי שיקום הרצועה לא יוכל להתקיים ללא מנגנון משותף של אכיפה ובקרה למניעת התעצמות ארגון הטרור חמאס.

השרים דנו בקשר המיוחד והאסטרטגי בין המדינות, ובהתפתחויות האחרונות, כולל סוגיות אזוריות ובראשן איום הגרעיני האיראני ופעילותה מערערת היציבות במזרח התיכון.

כמו כן, שוחחו השניים על חשיבות הסכמי הנורמליזציה כעוגן משמעותי ליציבות אזורית והצורך בהרחבת מעגל השלום.

שר החוץ אשכנזי: "השנה האחרונה הוכיחה כי יש לנו שותפים לשלום במזרח התיכון. אני רואה חשיבות רבה לחיזוק קשרי השלום הקיימים והרחבתם. אני מודה למחייבות האמריקנית למשימה זו ולביסוס היציבות הביטחונית האיזורית".



0 תגובות